27 september 2005

jakta jakta

Just nu kanns det som jag har 1000 saker att gora och det kanns som tiden inte racker till. Jag vill shoppa en massa, sola sa jag behaller min branna fran i sondags, stada huset (kom pa varfor jag gillar att bo pa 23kvm) som blir skitet pa nolltid. Sa hur ska jag hinna med allt nar affarerna inte ar oppna forran 12 pa dagen och dem pa jobbet borjar bli galna pa mig nar jag haller pa o andrar skift och vill aka ut fran resorten under arbetstid mm. Men jag har faktiskt ett liv som innebar en del shopping och en del festande och da maste man rubba pa lite jobbartider hihi

I helgen ar det en stor music festival har med bla UB40, Jerry Lee Lewis mm sa just nu langtar jag till helgen som bara den. Fatta att snart ar det oktober och snart en ny fullmoonparty som sagt det ar valdigt mkt jakta har kanner jag (maste snart ha semester).

Tankte beratta lite kort om mina jobbarkompisar. Vi har 3 spa attendant, 2 killar som heter Wut o Jo (dem kan ingen engelska sa det blir inte mkt sagt oss emellan)den tredje ar en tjej som heter Eet och hon alskar farang (vasterlanningar) har sagt till henne att hon maste hanga med pa fullmoon men nu inser jag varfor de aldrig aker dit och det ar pga att de inte kan simma, naval hon ar jakligt rolig men hon kan inte heller sa bra engelska sa for det mesta sa garvar vi bara.
Sen har vi 10 terapeuter, Paew ar 32 ar men ser ut som 20 (gor dem allra flesta kan jag saga) och hon ar en riktig party girl hon har tagit med mig runt pa karaoke stallen,
Da ar en valdigt serios tjej som inte sager mkt men ibland far hon ett ryck och springer fram o kramar mig (tjejerna har springer ofta runt o ger kramar).
Soi ar en ung tjej som ler jamt o pratar mkt for hon vill lara sig engelska,
Rung gaspar mest och ar trott for det mesta.
Nes ar den aldsta av dem och lite av en chef som kan bli lite tjurig ibland pa dem yngre men pga av henne sa skoter sig dem flesta.
Waen ar tranare som kan allt om alla behandlingar sa henne kan man fraga om allt.
Lek ar bara sa sooooot.
Don o Kaee ar som systrar som jamt hanger ihop, bor ihop, jobbar alltid pa samma skift och de kor alltid aerobics pass pa kvallarna ihop.
Wi ar valdigt blyg och sager inte mkt, hon ar den enda som har akt utanfor thailands granser, tranat Thai massage i Indien o Japan mm.
Gillar alla tjejerna men jag umgas inte sa mkt med dem privat for de sover mest bort hela kvallarna (tycker jag men de ar sa trotta sager de) men jag ska ut i helgen med Paew, far se om det blir ngr karaoke sanger.

Kl. ar 10 sa jag ska ta o kaka frukost med Pien, ha det sa gott.

5 kommentarer:

Blogger Venke sa...

Skönt att få veta vilka du jobbar med. Rolig beskrivning av alla! :)

18:03  
Blogger hanna sa...

Shit. Hur kan du skilja på dom? :) *lost*

18:09  
Blogger Jo. sa...

håller med båda..

19:55  
Anonymous Anonym sa...

Ja du hur jag hamnade här vet jag inte riktigt. Men det var roligt att se vad du pysslar med.

Ha det bra

/Micke S (Biancas kompis)

14:53  
Anonymous Anonym sa...

Roligt att höra om alla dina jobbarkompisar, kul också med
alla bilder, du ser verkligen ut
att bo fint

kramar

15:53  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida