05 oktober 2005

Halla halla

Ja nu var det lange sen jag skrev ngt men det har varit jakligt mkt nu alltsa. Sen ar det sa att nar jag ska maila eller blogga sa maste jag aka anda till chaweng for dar ar dem snabbaste datorerna och det tar ett tag att kora dit ska ni veta men nu ar jag har.

Det ar svin mkt att gora pa spa och det glader mig for tiden bara rinner ivag. Sa har ser en dag ut.

7,00 ringer kl och efter att jag dragit mig i sangen i ca 40 min sa har jag 10 min kvar att duscha o fixa iordning mig. 7.50 tar jag moppen och ar pa jobbet ca 8.00 byter om och sen tar jag lite frukost dar som brukar besta av ris o fisk mm (maten ar usel for det mesta (sa spicy sa man maste dricka 10 l vatten for att kunna andas igen). 8.30 borjar vi stada alla villor (5 villor) det tar ett tag men vi brukar vara klara 10.00 och da har vi ca 1h pa att forbereda alla beh som ar under dagen. Sa idag borjade jag med en aloevera wrap kl.10.00 till 11.00 sen hade jag ca 30 min lunch sen drog vi igang med en romance package kl. 13.00 som bestar av scrub, seaweed wrap, 80 min oriental massage och 30 min flower bath med sparkling wine. 16.30 ar vi klara med denna beh och nasta beh har borjat redan 16.00 men gasterna har varit i steamern i 30 min sen ar det bara att kora igang med scrub och ralax massage och vi var klara 17.45 stadade i 10 min, tog sen en dusch och stamplade ut 18.00.
Hamtade sen min tvatt som jag lamnar in pa jobbet och nar jag kom hem sa insag jag att det fattades en bh grrrr sa jag fick aka tillbaka o som tur var hade dem den. Det gar ju inte att kopa ngr underklader har sa man vill ju inte forlora ngt.

Vad har mer hant jo vi bar pa music festival och det var sa braaaaaaaaaaa, stod langst fram o diggade till The Wailers och UB40. Kommer inte riktigt ihag allt jag gjort under veckan men visst har det varit en del festande och sa men denna vecka borjar vi tidigt sa vi maste lugna ner oss jag o Pien. Pien kommer fran Holland och vi umgas nastan varje dag. Hon ar 23 ar och ar trainee men just nu kan man saga att hon ar PR manager pa resorten.

Nasta projekt blir nu att fa ledigt den 19 okt for den 18 okt sa ar det fullmoon party igen jihaaaaaaaaaaaaaa.

Var nya spa manager har borjat och so far so good. Ska nu antligen fa en job description sa nu hoppas jag att arbetet borjar pa allvar, ska imorn lamna in allt jag vill andra o forbattra pa spa sa nu ska jag hem o plita ner ngt.

Ska oxa se om jag far in ngr bilder fran konserten och fran lunchpartyt vi hade haromdagen.




4 kommentarer:

Blogger hanna sa...

Jag blir så glad varje gång du skriver Sofia!

Vilken badflicka! Och du...bilden nere till vänster. Asroligt med skylten som sitter på scenkanten! Hahahaha! Ta hand om dig gumman!

21:49  
Anonymous Anonym sa...

Snygging, snygging...

Jättekul med kort - och ja, vilken rebell du är! Skylten framför reggae killen funkade tydligen inte på dig ;)

Pussa, puss

23:27  
Blogger Jo. sa...

ha ha ha ha!!! Du är underbar!
puss!

20:47  
Blogger Henke sa...

Snacka om att utnyttja snabbaste datorn. Det skulle säkert gå snabbare att blogga om du tog den närmaste datorn, även om den går sakta. Nu måste du ju resa i tre timmar för att komma till och från datorn liksom.

Underbart.

21:16  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida