11 november 2005

Datorer

Att jag ska vara sa kass pa datorer jag fattar inte. Har precis kopt ett usb minne sa jag kan jobba pa morgonen i chaweng, for dar kan jag sitta ifred o jobba med olika traningar som jag ska ha nasta vecka mm men nu sa kan jag inte fa upp ett enda blad som jag skrivit. Hoppas att det bara ar idag men det sager mig att det inte ar sa. Ska lamna in en massa grejer tills pa sondag sa nu har jag lite panik eftersom jag kommer vara pa jobbet fran 8.00 pa morgonen till 22.00 pa kvallen och maste alltsa sitta med detta efter jobbet. Ja, sa just nu kanns det skit, jag har hallit pa med detta i flera dagar och jag kanner att jag inte har hunnit maila eller blogga.

Ja ja det blir nog bra allt finns ju kvar i huvudet sa det ar val bara att satta sig ner o borja om. Kanner for forsta gangen mitt liv att jag skulle behova en dator hemma sa jag kunde jobba narsomhelst pa dygnet.

Min mobil gick sonder i forrgar och man kanner sig helt lost nar man inte kan na ngn, ska fa ner en mobil av mamma o pappa som kommer pa sondag sa jag maste klara mig utan i 2 dagar till. Man kan ju tro att allt ska vara billigare i Thailand men alla tekniska prylar kostar skjortan har och det ar ju inte billigare nar man ar pa en o med en affar med mobiler o datorer.

Annars ar allt bara bra, manga av terapeuterna ar pa semester sa vi andra far desto mer att gora och imorgon sa firar resorten 1 ar sa det ska vara en massa jippon fran morgon till kvall, det ar ju kul men idag sa ska jag pynta alla spa villor (hur pyntar man i Thailand skulle jag vilja veta). Kom oxa pa att jag inte tomt min kamera pa alla bilder sa darfor har det ej blivit ngr nya , borde kanske gora det nu sa jag kan ta lite imorgon o visa hu fina villorna blev.

Igar sa traffade jag en massa folk fran Phuket som jag inte sett pa over 2 ar sa det var kul att se att en del var kvar, de flesta har jobbar pa 1 eller 2 ars kontrakt sen drar dem sa det ar nytt folk hela tiden. Dem berattade att 20 nya spa ska oppnas inom 5 ar over hela varlden, later hur kul som helst.

Nu har det varit fint vader i flera dagar sa jag hoppas att det haller i sig hela nov nar paronen ar o halsar pa.

Sa mkt mer har inte hant har sen sist, fatt en invadering av kackerlackor dar hemma (invadering invadering , men runt 6 st) sen sa ar det mogel overallt i hela garderoben. Vet inte vad man gor for det ar ju fuktigt hela tiden sa jag torkar bort det da o da men ar ju livradd att jag snart ska ga runt o lukta unket fran mina klader.

Har inte hunnit vara ute sa mkt, vi var en svang i lordags o kollade grabsen men inget nytt forutom att nu borjar de skandinaviska 20 aringarna invadera koh samui. Var pa reggae pub igar med ngr jobbarkompisar men nu kanner jag att jag vill bo i en storstad dar man kan valja mellan en massa barer och olika stallen som china town, little Italy mm. Ska satta mig ner ngn dag och fundera pa vad jag vill gora sen ar det bara att satt igang o soka jobb.

hej pa en stund

3 kommentarer:

Blogger Venke sa...

Du behöver inte fundera. Jag vet vad du ska göra - komma hem!

17:27  
Blogger Venke sa...

Typiskt! Jag som tänkt att jag äntligen skulle ringa dig, och så går det inte. :(

17:27  
Anonymous Anonym sa...

Tja Brickan!

Du verkar ha hamnat på rätt ställe. Fick se en bild på ett utav rummen på det hotellet där du jobbar.

Vad heter hotellet? Funderar på att boka en svit till jul kanske....not...

Nice....!!!! Nu kanske det äntligen kan bli 2 vardagsrum.....:-)

Vi ska ev. köpa hus.....kul va!!!!
Då måste du komma och hälsa på oss!!!!


Puss Puss från din favvvvvokusse

02:50  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida