10 april 2006

Mandag.

Ja da var det min lediga dag idag den har andrats fran vecka till vecka men nu ska jag nog fa ha mandagar ledigt.

Borjade med att kaka frukost laaaange laaange for det ar ju inte ngn stress har precis pa sin lediga dag. Tog o rostade brod at melon plus en massa annat smatt o gott...
Satt i ca 1 1/2 h sen akte jag forbi Anke som jobbar som marinbiolog har sen vidare forbi accounting for att fa ut min lon eftersom igar forst sa fick jag mitt bankonto i State Bank of India. Jag kommer inte fa ngt kort utan man far en bankbok och maste sen skicka bankboken till Male for att be ngn ga o sta i ko for att uppdatera tjena bena vad det kanns som man gatt 100 ar bakat i tiden men sa ar det iallafall.

Sen akte jag till LIFE avdelningen och de har hand om all segling, banan bat speedboat och om man vill ut o fiska men idag akte jag ut o cat segla till ngr sma sand oar sa himla underbart vackert sa jag o en annan killa som jag inte kommer ihag namnet pa var ute i over 1h och badade bland koraller o fiskar sen borjade jag bli orolig att jag skulle missa lunchen for om man kommer i borjan pa lunchen sa finns det for det mesta brod med choklad i som jag alskar men om man kommer 10 min forsent sa ar det slut sa jag fick brattom hem och kom sen att tanka pa att har ar jag mitt i paradiset bland koraller o sand oar och det enda jag har i huvudet ar mitt choklad brod, ehhh sjukt... Men jag ska saga att det finns ju aldrig att man ater choklad godis kakor pa sin hojd sa far man i sig en cola eller sa och da ar man asglad. Det varsta med att vara fast pa on ar nog att jag skulle do for att fa en god latte eller cappucino en san dar riktig gjord fran en riktig maskin slurp...

I dag pa lunchen sa fick jag en glad nyhet for en kille sa att ibland brukar de aka till en Italiensk resort som ligger pa ngn granno och da brukar dem boka bord till kvallen och sa kan man ta o dricka ol och coktails mm jag kan saga att den nyheten gjorde mig sa glad att jag nastan grat jag paxade en plats for mig sa snart hoppas jag att jag kan aka dit med dem och da ska jag ta o bestalla en riktig latte.
Det finns ju en staff bar har men den ar inte i sa roligt skick och sa ar det bara 5 gubbar som sitter dar varje kvall for dem dricker ju ingen alkohol har sa det ar ju inte sa mng som gar dit.

Ja en vanlig dag for mig ser ut som sa har. kl.07.00 ringer kl och lite innan 8.00 sa ar man o kakar frukost och 8.30 vid jobbet sen ar det beh mm under dagen och det ar full rulle till 21.00 sen aker man o ater middag sen hem vid 22.00 o duschar kollar ngn film sen sover man och sa har ser det ut dag ut o dag in.

Igar kvall sa stadade jag o Maria kontoret. Det ser inte klokt ut maste jag saga jag kan inte jobba i den dar roran sa nu ska vi ta ngr kvallar och forsoka fa lite styrsel pa det hela. Det har varit 5 spa manager pa 2 ar och alla har sparat allt och det ar sa skitigt och dem har sparat alla papper fran 2003 o framat sa det ar bara en enda rora men vi kommer nog fa till det snart och da tror jag att det ar lattare att jobba dar.

Imorgon sa ar det cocktail party pa en sandbank som ligger 10 min harifran sa da ska vi dit o mingla med gaster och gora lite masssage pa en energi massage stol.

Sa har ser mitt liv ut just nu det hander inget sarskilt utan mest jobb hela tiden men jag maste forsoka lara mig sa mkt som mojligt for om 10 dgr sa drar min chef till Thailand i 2v och just dessa veckor ar det fullt pa on sa det ska bli kul o se hur det kommer ga.

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Oohh, Syrran vad härligt det låter!

Du kan väl ta båten ut till en ö igen efter lunch på din lediga dag - som du sa det är ju ingen stress men äta måste man ju...

Lite jobbigt med bankboken - som på stenåldern...
Och dina långa arbetsdagar låter ju jobbiga också men det verkar ju som att du lär dig en hel del och att dom ger dig ansvar. Dagarna går nog snabbt ändå om du har mycket att göra.

Kram, kram

20:29  
Blogger hanna sa...

Lite coctails, choklad och cash på kontot så blir livet rätt najs, ellerhur! :)

21:07  
Anonymous Anonym sa...

Ser ut som om du har det ganska bra...;)

Tänker på dig...ha det bäst!!!

Kraaaam!!!

01:34  
Blogger Jo. sa...

vadda, ingen alkohol, och bara choklad sa pass att du kan doppa fejjan?? Herre gud Sifia, du mase krava mer!!!
puss ?? Jo. venice beach, med alkohol och shoklad till midjan ( eller inte).

13:46  
Anonymous Anonym sa...

Det ar I-landsproblem hor jag!! Hoppas att du far komma ivag till den italienska resorten snart o fa lite partaj!!

Saknar dig men kommer garna o halsar pa dig!!hihi!!

Glad pask!

Kraaaaaaaam

21:42  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida