27 mars 2006

da har man varit pa Maldiverna i lite over 1v och ja vet inte vad jag ska saga. Det ar tidiga mornar och sena kvallar och mitt huvud varker efter allt som hjarnan forsoker fa in. Igar var jag ledig och jag sov mest hela dagen och gick runt 1/4 av on. On ar ju 400m bred och 1.4km lang sa man ska ju inte ga runt hela on pa sin forsta lediga dag utan man maste ju spara lite till dem andra dagarna. Som ni forstar sa finns det inte mkt att gora men efter 13h jobb per dag sa ar jag ratt slut och gar hem o lagger mig.

Imorgon sa ska vi borja dagen med meditation 7.30. Ska se om jag tycker om meditation mer nu an da for flera ar sen da jag provade pa det. Sen sa gar jag nu en 3 dagars orientation dar man far lara sig om foretaget och deras core values.
Imorgon 22.00 ska vi ta en bat over till Edha fushi en o som ligger 10 min harifran med bat och dem sa att det fanns 1 kafe dar jag trodde jag skulle do fatta att fa ga pa ett kafe, jag berattade det har for Magnus som ar min chefs man och da sa garvade han o sa att kafe o kafe inte ett sant kafe som vi har hemma precis men visst det kanske sitter ngn tant o kokar lite kaffe som man kan handla av,

Det som ar bra har ar att man kan inte spendera pengar, jag kan inte komma pa sist jag inte spenderat en enda krona pa 8 dagar, det maste ha varit nar man var 4 ar eller sa.
Ska ta ett dykcert har sa det kommer val kosta lite men det ska bli skont att fa komma ut pa en bat och se lite annat. Jag klagar inte for jag ar ju i paradiset boende 8m fran vattnet men jag har aldrig bott sa har tidigare och jag har alltid varit van vid att kunna ga ut till kafeer, barer, restauranger mm. Tur att staff canteen ar bra har, ikvall at jag potatis mos och det var sa goooott, har inte atit det sen i somras tror jag.

Nu ska jag aka till laundry och hamta min tvatt och sen hem i sangs o kolla pa filmer, har nog aldrig tittat pa tv sa mkt som jag gor har.

Varannan vecka sa ar det utomhus bio som de buggt pa deras helikopterplatta. Da far man lask o popcorn, jihoooo.

Hoppas ni har det bra darhemma och att varmen snart kommer till er.

9 kommentarer:

Blogger hanna sa...

Söta lilla du - hur ska det här gå? Hur är öarna runtomkring? Finns det någon med mer liv på än den där du bor? Finns det någon som är rolig att hänga med?

Vad gör dom andra när dom är lediga?

Låter ju som att jobbet är bra iallafall, med utbildning och sådär. Känns väl skönt?

Och du, jag undrar fortfarande om man kan ringa dig nuförtiden?

22:02  
Blogger sofia sa...

hej och tack for att du fixade med texten (jag menar du vet ju att jag hade gjort det sjalv om det bara hade funnits mer med tid,hihi). Ja du dem andra har pojkvanner som de skaffat har pga av att dem sager att annars finns det ju inget att gora och visst finns det massor med killar ca 80% av dem 340 som finns pa on ar killar men jag forsoker att tanka positivt att jag ar har for att jobba och om jag ska vara har 1 ar sa ser det ut som om jag kan aka 2 ggr pa semester och da jaklar blir det av till Dubai eller KL for party och alla sager ju att 1 ar gar fort sa jag far ju lita pa det och det ar inte sa hemskt som det later,sen sa ska jag bara meddela att Soneva Fushi on ar den storsta on i Maldiverna. Men du ska bara veta hur mkt jag saknar er darhemma och speciellt nar jag laste att ni hade brunch pa berns.

22:11  
Blogger sofia sa...

Mitt nr ar +960 7612730, vill bara meddela att det ar svinadyrt typ det dyraste landet att ringa till/fran sa ni vet...

22:20  
Blogger Henke sa...

Bilder Sofia! BILDER!

Posta lite bilder på stället där du bor, där du jobbar och omgivningarna.

Kram kram.

23:39  
Anonymous Anonym sa...

Ja, Syrran - Bilder, bilder när du orkar någon gång. Vi är ju nyfikna allihop...

Har du någon adress man kan skicka "riktiga" brev till?

Jag är säker på att allt kommer att gå suveränt för dig!

Kram, kram

00:59  
Anonymous Anonym sa...

jag ska forsoka fa upp lite bilder men hittills ar det ingen som kan hjalpa mig for det gar att fa upp mina gamla bilder men sen jag landade i Male sa gar det inte och det ar samma med min ipod att den funkar inte mer an 2 latar sa jag ska se hur jag ska fixa det men som sagt ngn ledig dag.

10:26  
Blogger hanna sa...

Men du - jag menar inte att det låter hemskt, verkligen ett paradisställe - men du är ju något av en rastlös själ :)

15:07  
Anonymous Anonym sa...

Ja, jag vet och detta stalle maste ju vara superbra som botemedel for det. Jag kan saga att just nu ar jag ganska lugn fast jag inte hann med att aka till grann on o shoppa med alla dem andra pa spat for jag var tvungen att jobba over med en anna tjej, men sant ar livet (hade det varit for 1 manad sen hade jag varit ursinnig, sa livet pa en o kanske gor mig till en lugn liten flicka...eller vi far se vad som hander)

22:23  
Anonymous Anonym sa...

Oh Sofia, du är så rolig!! Jag tror att man mest kan köpa svampar på det där kafét. Hoppas att du får fika latte eller dricka fresh coffee!! Vad mysigt med bio, popcorn o läsk, det låter mer som en koloni, Sofias ö! ;)

Puss o kram!

03:31  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida