08 mars 2006

Huvudvark

Just nu har jag huvudvark, kan vara att det hander sa mkt just nu.

Ja, tarmveckan ar ju over och den slutade i Sondags kl.12.00 for att vara exakt. Man skulle dag 8 gora en sista tarmskoljning och sen skulle man ta en stor spruta som inneholl en massa bacillusker och skjuta upp det i tarmen igen (forstar att ni ar valdigt intresserade over hur allting gar till). Tappade 5 kg under dessa 7 dgr och jag kan saga att det gor inget om jag inte hittar dem igen...

Det lustiga var att nar jag val far inta min forsta maltid pa over 8 dgr sa stoter jag pa Robert. Han och jag jobbade ihop i Phuket for 3 ar sen och sen dess har vi inte haft ngn kontakt. Sa himla kul att sitta o snacka om vad alla gjorde nu fortiden.

Senare pa dagen traffade jag da antligen Johanna och hennes kille, sa vi satt och snacka ngr timmar sen vidare upp till Choeng Mon och satt dar och snackade med ngr jobbarkompisar. Det blev en tidig kvall for jag var helt slut efter allt snackandet.

Kan saga att jag har inte varit mig lik sen rensningen. For det forsta sa orkade jag inte prata med ngn under veckan utan ville helst sitta sjalv och sen efter rensningen har jag bara atit gronsaker och frukt och jag som tankte att sisat veckan pa Samui kommer jag parta varje kvall. Det har inte blivit ngt partande alls utan lugna middagar pa stranden med lite folk och tidiga mornar med Yoga, scary.

I mandags sa akte jag o Robert upp till Evason och halsade pa, spa tjejerna blir ju helt till sig sa fort det kommer en kille sa det var kul att hora pa deras tjut ett tag.
Pa kvallen sa at vi middag i Lamai med 2 kompisar till Robert, vi bestamde att vi skulle dra till Koh Tao nasta morgon men jag backade ur i sista stund for jag fick namligen ett mail som inneholl ett kontrakt.

Sa nu mina damer och herrar ska jag tillbringa de narmaste 12 manaderna (om man inte far sparken eller ngt annat hander) pa en liten liten o som det bara tar 45 min att ga runt, on heter Kunfunadhoo Island och ligger i Maldiverna.
Har precis skrivit pa kontraktet och jag vantar pa att fa mitt Work Permit overfaxat eftersom jag kan inte aka utan det. Forhoppningsvis sa kommer det i slutet av veckan och sa fort jag har det i min hand sa bokar jag en biljett till Male dar en lakarundersokning vantar innan jag kan hoppa pa ett seaplane som tar mig till Soneva Fushi. Ska forsoka vara dar runt 15 mars om det ar mojligt. Men jag kanner mig inte saker forran jag satter fotterna i sanden pa soneva.

Det enda trakiga ar att jag inte hinner till Sverige och traffa alla kompisar som jag har saknat sa mkt under mina 7 manader i Thailand, men man kan inte fa allt har i livet.

Ni kan ga in pa www.six-senses.com sa ser ni alla resorter som finns och dar hittar ni Soneva Fushi.

Sa just nu haller jag pa att rensar och stadar ur mitt lilla hus for pa sondag bar det av mot BKK. Ska landa 12.40 och Ia ska landa 12.20, vad jag laaaaangtar.

Jag fattar inte vad mkt saker man hinner samla pa sig pa 7 manader, kom ner med 10 kg och ska nu forsoka rensa sa jag aterigen har 10 kg.
Ska ju sen shoppa i BKK, jag behover inte kopa klader for man anvander bara tshirt och shorts och man anvander inga skor pa on. Sa shoppingen bestar mest utav dvd filmer, cd skivor lite bocker och hygienartiklar. Det finns alltsa inget pa on jo en lite shop som man kan ga och bestalla lite smasaker ifran.

Ja nu vet ni vad som forsigar har nere nu ska jag kaka lite och sen mota upp Wena.

9 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

GRATTIS!!!! Vad roligt Sofia att du fick jobbet!!! Härligt!!! Vad bra att du får vänja dig med yoga o grönsaker nu!!! Det kommer väl bli 12 månader med lugn o ro ;)så det är väl bara att träna!!!

KRam S

20:15  
Blogger hanna sa...

Tidiga mornar och frukt? Jag är skeptisk. Du luras va Sofia? :D

Men framförallt. FAN vad roligt med jobbet. Jag blir JÄTTELEDSEN över att inte få krama på dig, men JÄTTEGLAD för din skull förstås. GRATTIS! Härligt! Får väl se om vi tar med oss Frallan till Maldiverna och hänger lite innan du kommer hem ;) Hahahaa!

Hoppas dock att det finns liiite att göra på din nya ö. För om jag känner fröken rätt så finns det lite risk för uttråkning annars? ;)

20:31  
Blogger Venke sa...

Åååh! Roligt för dig, men jättetråkigt för oss! Det saknas liksom nåt i Stockholm när du inte är här.

21:11  
Blogger Jo. sa...

Sofia du är min idol! Jag äslkar dig! Och jag ska övertala henke att vi drar till dig på smekmånad i februari! Fan va du kommer att ha det skönt. Du kommer ju att kunna dra från ön, med din lover som du kommer att hitta där, och åååååh va härligt! Puss och grattis!

21:28  
Blogger Jo. sa...

Sofia du är min idol! Jag äslkar dig! Och jag ska övertala henke att vi drar till dig på smekmånad i februari! Fan va du kommer att ha det skönt. Du kommer ju att kunna dra från ön, med din lover som du kommer att hitta där, och åååååh va härligt! Puss och grattis!

21:28  
Anonymous Anonym sa...

Hej Sofia, det är så kul att läsa din blogg. Du lever ett liv som jag bara drömmer om ibland. Det är som en bok, fast så känns det kanske inte när man väl lever det.

Maldiverna låter som ett paradis. Grattis till jobbet!!!

22:54  
Blogger Anna sa...

Shit vad härligt! Gratulerar till jobbet, skumt att bo på en sådan liten ö...

Ha det superbra!

03:32  
Anonymous Anonym sa...

Tack alla mina gosisar. Jag saknar er sa men som sagt nu kommer jag ju narmare er och sa ar ju Soneva Fushi oppet for alla som vill komma sa det ar bara att halsa pa. Jag kommer ju sjalvklart fortsatta att blogga, har redan kollat upp internet moljigheterna pa on och det ser bra ut (kan anvanda kontorets datorer) sen om de ar sloa har jag ingen aning om.

Puss pa er

15:12  
Blogger maria sa...

jadu gosan, det var verkligen kul att läsa att du fixat jobbet! Grattis! Vi hoppas oxå att du inte blir uttråkad, du kan alltid plocka kokosnötter eller ragga..eller hur! Och vi får se, kanske om några månader vill man ut o resa med liten bebis, vem vet :)
puss!

03:45  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida