01 mars 2006

Ja vad bra det gar att hitta Johanna o hennes familj har pa Samui. Johanna mailade mig och skrev namnet pa deras resort och att det var ju enklare for mig att hitta dem. Ja sa jag tog en ny katalog over Samuis hotell o resorter och skulle kolla upp tel numret till deras resort, nu var det sa att denna resort inte fanns med men 3 andra som hade nastan likadant namn sa jag tankte att det ar ju enkelt jag borjar att ringa sa hittar jag val dem pa ngt av dem har stallena.

Forsta samtalet gick jattelatt dar jag fragade efter Tidholm/Taberman som ska ha checkat in i dag men de fanns tyvarr inte med pa deras lista sa da var det bara att ringa nasta stalle.

Andra stallet var lite krangligare.

Allo, hor jag bara sa jag fragar om jag har kommit till ratt resort, va fragar hon, jo jag undrar vad eran resort heter? vart ar det jag har kommit? Hon svarar att namnet ar O, Jaha men fragar igen om jag kommit till denna resort? hon svarar igen att hon heter O, Ok du heter O och jobbar du pa en resort eller har jag ringt ett privat nummer? ehhh, samui svarar hon. Ja ja jag fragar om ett par vid namn T/T har checkat in eller ska checka in idag. AHHH du vill checka in idag fragar hon mig, Nej jag skulle vilja veta om ett par vid namn T/T har checkat in hos er idag? Vad ar ditt namn fragar hon, Namnet pa personerna jag soker ar T/T. Jaha och du skulle vilja checka in idag. Nej for femtioelfte ggn jag undrar om du kan kolla om ett par vid T/T har checkat in idag snalla kan ni kolla i datorn? Nej svarar hon, menar du nej att dem inte ar dar? Nej far jag till svar igen. Jag holl pa att bli tokig fick svar att dem inte var dar men jag undrar ja.

Tredje gangen gillt tankte jag o slog det sista numret. Ja da svarade ngn som absolut inte kunde ett ord engelska och efter ett tag sa fick jag prata med ngn annan som kunde saga Hello pa engelska, den tredje personen sa att det var fel nummer men jag sa att jag ringt numret som de uppgav i katalogen men det var visst fel, massor med manniskor ringde henne o fragade om detta stalle. Jobbigt att ha fatt sitt nummer i en Samui map over alla hotell.

Ja ja nu har jag mailat Johanna och fragat om numret sa forhoppningsvis far jag tag pa dem imorgon.

Ska nu hem o kolla pa ngn film

2 kommentarer:

Blogger Strawberryskin sa...

Fasiken vad drygt det är med Thaiare som inte fattar någonting!!! Idag har jag lunchat med Hanna o Henke. Vad kul att du ska få umgås med Ia snart!! Du är så duktig som håller på med rensningen!! Vad härligt ren du måste känna dig snart!!

Puss

00:03  
Blogger Henke sa...

TIT, you know :)

Fick en CD från Sofie i dag. Bilderna från Helen och John alltså. Hälsa dem så mycket och tacka. Kanonfina bilder!

06:02  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida