21 mars 2006

Nu ar jag pa Soneva Fushi.

Igar kvall fick jag reda pa att jag skulle lamna Soneva Gili. Jag o Tomoka tog en bat till Male och jag chckade in pa ett guesthouse. Sen gick vi ut och kollade in shoppingen som tog ca 5 min for det finns bara en lang gata med ngr affarer och thats it.

Kl. 0400 ringer Said (en kille som jobbar pa kontoret i Male) han och 2 andra killar kom o hamtade uppmig vid 04.30 sen fick vi ta en bat over till on dar flygplatsen ar sen fick vi ta ett seaplane over till Fushi. Sa himla skon flygstund med alla sma fina oarna som finns har (runt 1900 oar bestar Maldiverna av).

Val framme sa kom Maria min spa manager o hamtade upp mig sen har det varit full rulle med att halsa pa en massa manniskor, det jobbar 350 personer pa den har resorten sa det kommer ta ett tag innan man kommer kanna igen en del. De flesta ar fran Maldiverna, Sri Lanka, Indien, Thailand och Indonesien.

Fick en cykel for on ar faktiskt ganska stor sa man maste cykla, har redan akt vilse 3ggr idag for det ar ju bara som en stor djungel.

Hittills har alla varit trevliga som jag mott och nuvarande Asst, Manager ar jatteduktig och ar valdigt organiserad sa jag hoppas att jag kommer lara mig sa mkt av hennes jobb som mojligt innan den 30 mars da hon aker fran on och jag ska ta over, hua undrar hur det ska ga for nar man ser menyn som jag maste kunna eftersom jag ska lara dem andra (som redan kan dem battre an mig) och tanke pa att jag ska halla pa med datorer sa forstar ni att man ar lite nervig men det ska sakert ga bra.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Oh, vad roligt att höra att du är på plats!! Underbart!! Det är otroligt vad många öar det finns i det där paradiset.

Riktigt coolt att du har cykel... jag hoppas att cykelhjälm ingår. Du vet att det är en billig livförsäkring ;-) Anar att du saknar motorcykeln, hihi!!!

Sofia, du kommer fixa allt galant!! Jag hörde om en VD för ett stort företag ute i världen han kunde inte bifoga ett dokument utan frågade dataansvarig hur man gjorde. Det var helt naturligt. Det kommer att gå så jäkla bra för dig. Tänk på att du är där för att du är den du är och att du har så mycket erfarenhet av allt annat. Annars har du ju The queen of Excel här och the queen and the king of the whole internet and computerworld in Stockholm, Hanna o Henke.
Vi finns alltid där för dig!!!
puss o kram

22:19  
Anonymous Anonym sa...

Det är lugnt, Syrran! Det kommer att gå hur bra som helst - ingen kan ju heller förvänta sig att du ska kunna/veta allt innan du ens börjat...

Kram, kram

22:19  
Blogger hanna sa...

Vad härligt allt låter! Och det är klart att det kommer att gå bra! Som Sofie säger så finns det ett helt team här hemma i Svedala som backar upp dig om det skulle vara något som är svårt! Bara att slå en pling vettu!

Var ringer man dig nuförtiden förresten?

Cykla lugnt darling!

03:33  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida