01 april 2006

Idag sa ar jag ledig, skont skont. Nar jag bodde pa Samui sa var det fullt upp pa min lediga dag och jag hann for det mesta inte med allt som jag ville och den kanslan har jag kvar nu nar jag ar har och jag kan efter halva lediga dagen konstatera att jag behover verkligen inte stressa med saker pa Soneva Fushi.

Jag stallde i allafall kl pa 6.30 for jag ville upp o gora yoga mellan 7-8 som varan ayurvediska doktor haller i men han kunde inte gora yogan idag sa jag fick sova vidare som tur var eller jag menar synd.

Kl.9.00 var jag o kakade frukost for man vill ju inte sova sa att frukosten har stangt for da far man snallt vanta till lunchen for det finns ju inte direkt ngt kafe att ga o bestalla mat i. Det ar det som kanns sa konstigt att nar man ar ledig sa gor man samma saker fast det enda ar att man inte gar til jobbet jag menar jag ater pa samma stalle o jag traffar alla fran jobbet.

kl.10.00 sa tog vi farval av vara 2 spa tjejer. Flygplanet skulle komma till on kl 10.10 men var val 40 min forsenad sa dar stod alla i 35 graders varme o svettades men efter avskedet sa drog jag hem o bytte om till bikini sen tog jag mig ett dopp i det turkosa vattnet ljuuuuuvligt...

Sen var det dags for lunch och det fanns glass pa menyn idag mumsfilibabba.. sen gick jag till HR och hamtade nyckeln till mitt nya rum. Jag kommer formodligen fa flytta imorgon och jag langtar sa. Forst ska de fixa med aircon som ar ganska hogljud nu och sen skulle dem stada ur och fixa med kylskapet och fixa med dorren och safen och fa dit en TV mm sa vi far val se vad som ar gjort tills imorgon. Men jag ar sa glad att fa mitt rum som bestar av en sang, litet bord och en garderob och ett litet badrum med dusch.

Mitt rum som jag har nu sa kommer man forsta in i ett rum som ska vara som ngt vardagsrum sen in i sovrummet dar jag har en dubbelsang sen badrummet bestar av badkar och en dusch som ar placerad ute i en tradgard med palmer. Alla tycker ju att det ar jattefint men jag ar skitglad att fa slippa det dar oppna badrummet det kanns lite konstigt att sitta o skita i sanden med palmer runt om.

Nu har jag precis handlat pa varan gift shop 2 ramar 2 muggar som jag ska pynta mitt rum med, vad glad man kan bli far sa lite saker men det kanns mer som mitt nar jag far upp lite kort mm.

Nu ska jag till spa't och ata lite tarta for var doktor fyller ar sa det far man ju inte missa sen ska jag ga ut o jogga, ja ni horde ratt det finns inte sa mkt mer att gora har sa det far bli en liten jogging tur runt on.

Ikvall ar det en stor fest for alla pa resorten sa det ska bli riktigt kul att fa festa loss pa en helikopterplatta som dom ska duka upp med barbeque buffe. Men jag kommer ga tidigt for imorgon bitti ar det min forsta dag utan min Som och utan min spa manager sa det blir till att ga pa morgon motet och sen forsoka gora sa gott man kan.

Jag var oxa och pratade med dykskolan sa nasta vecka kunde jag formodligen aka ut o provdyka o se vad jag tycker. Man far ju ta dykcert mkt billigare for att man ar anstalld men da far man oxa vanta o se om det finns platser kvar pa baten for gasterna gar ju fore.

blablabla mkt prat om mig sjalv nu far ni beratta hur eran dag varit..

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Syrran - Du är allt bra rolig du...fast jag skulle nog också tycka det vore skönt att inte behöva skita i sanden... :)

Du ser du kommer nog att komma väl in i "Island Time" - det verkar redan ha börjat - så när du kommer tillbaka till en storstad så kanske du inte kommer att kunna stå ut med all artificiell stress...

Ha så kul i kväll - önskar man kunde vara där...

Kramar...

19:57  
Anonymous Anonym sa...

Förresten, jag glömde, högtalarna funkar nog inte eftersom Nano är så mycket tunnare men jag ska kolla om dom kommit ut med något till den.

Kram

19:59  
Blogger Henke sa...

Om jag fick sitta i sanden och skita så skulle jag vara grymt nöjd. Här är det visserligen sol, men SNÖ!

22:21  
Blogger hanna sa...

Åh jag skrattar högt här. Fan vad du är skön! Miss you!

02:55  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida