30 mars 2006

Ska nu ga o ata i varan matsal som heter Malafay. Fick lara mig igar pa varan orientation att vi som jobbar pa on kommer fran 17 olika lander sa de forsoker ju anpassa maten till alla och hittills har det varit supergod mat.

En anna sak som jag larde mig under gardagens orientation var att man maste lasa sin cykel annars sa snor ngn den och det var precis just det som hande mig igar eftermiddag. Jag fattar inte hur man kan ta en cykel utan att fraga pa en san har liten o. Alla sa att dem brukar lana cykeln och for det mesta sa kommer dem tillbaka med den men inte med min saklart. Jag forsokte intala mig sjalv att det var ju inte sa himla farligt men jag kande att jag holl pa att spricka av ilska for det ar ju bara att fraga om man kan fa lana cyklen ngn timme, blaaah jakla snorungar... I alla fall fick security managern ut och leta efter min cykel och pa kvallen kom han med den, sa glad jag blev och sa fick jag lana hans cykellas (ar han inte gullig sa sag).

I dag har jag fatt gora en massa olika behandlingar, maste ju kunna alla snart men det kommer ta ett bra tag till. Imorgon sa aker ju Som (hon heter sa) som jag ska ta over, sa idag gick hon igenom en massa siffror o papper som jag maste gora sjalv nasta manad och ni vet nar man ar sa trott att man verkligen forsoker att tanka pa vad hon sager men kommer pa att man inte hort ett skit och det var precis det som hande mig halva dagen tror jag.

Sa det ska bli valdigt intressant o se om jag forstar dem dar siffrorna nasta manad. Sen har jag forsokt att fa tag pa folk fran olika avdelningar tex HR forsokte jag fa tag pa for att se om jag fatt ngt bankkonto for lonen kommer ju imorgon men det var lite olika uppgifter sen forsokte jag lokalisera mitt pass som jag fick lamna i Male men det var samma svar dar hoppas ngn vet nasta vecka sen maste jag fa ett arbetsvisum klart osv. Det ar nog det som ibland ar det jobbigaste nar man jobbar i ett land dar man inte kan spraket for om jag kunde fa gora allt sjalv sa skulle man ju ha mer koll pa sakerna men nu maste jag lita pa vad de sager och saken ar att alla sager olika och man ska ju inte brusa upp bli irriterad mm men ibland ar det svart eller huuuuuuuuuuuuuur, ni maste halla med mig.

Na nu ska jag ga o ata sen hem o fixa iordning mig for ikvall ar det fest, vi har avskedsfest for Sally o Som fran spa.
Pa lordag ar det Host Party det ska bli kul att se alla pa resorten.
Ahh kom just nu pa att jag maste ju fa upp bilderna for jag har tagit en massa men det verkar som ingen fattar mitt problem blaah o skit och sen en annan sak min ipod funkar bara ca 10 min sen ar batterierna slut, har det hant er att den blivit sa dar kajko? nu finns det ju ingen affar att ga till o laga sadana saker, ahh vad jag langtar tills jag far flytta till en storstad dar dem har allt.

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej Gumman,

Det låter som att du har mycket att tänka på och få gjort just nu. Tänk vad skönt det blir så snart allt pappersarbete är avslutat...
Och du, även om du inte tror att du kommer ihåg nåt när det är din tur att titta på siffrorna så kommer mycket nog tillbaka. Och det som inte kommer tillbaka kan du ju alltid fråga om - ingen kan ju förvänta sig att du kan allt rätt första gången...

Kramar

02:11  
Blogger hanna sa...

Hallå gumman! Mycket på en gång låter det som. Verkar som om det är läge att relaxa och ta en sak i taget...fokusera på det som är viktigt och glöm inte att man inte kan vara proffs på allt på en gång! Och var inte rädd för att fråga folk. *kramas*

När det gäller ipoden så prova att ladda ur den helt, låt den stå på så att den dör. Sen laddar du den på nytt. Funkar ibland. Annars kanske det är så att batteriet är slut :(

20:19  
Anonymous Anonym sa...

Syrran,
Om det blir helt kört så skaffar vi en iPOD Nano och skickar till dig (om vi någon gång får en adress...). Jag laddar den med musik - får väl bli lite Polka, Vikingarna och Carola... :)

Hanna, om hon laddar ut den helt, försvinner inte allt minne då? Jag har ingen iPOD men andra prylar som jag förlorar allt på om jag glömt ta med mig laddare...

20:57  
Anonymous Anonym sa...

Hej svejs. Ska prova att ladda ur den och se om det funkar. Om jag skaffar en ipod nano funkar den i min hogtalare som jag har for min ipod?
Egentligen ar det val sa att man inte ska ha ngt alls nar man bor pa en liten o for ingenting gar ju direkt att fixa.

17:01  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida