23 oktober 2007

Ville bara forklara for er om vad jag gor pa korten nedanfor. Jag gor en behandling som heter pa Dhivehii, Veli Modum = sand massage.

Man ar pa stranden och applicerar forst cocosolja som man masserar liten stund med sen sa tar man sanden fran stranden och gor en latt exfoliering + att man gor acupressure points mm, sen far gasten ta och doppa sig i havet komma up och ta en riktig dusch sen applicerar vi cocosolja igen. Denna behandlingen gor vi mellan 5-7 pa kvallen eftersom ni kan tanka er hur mkt man branner sig om man gor det mitt pa dagen som vi gjorde.

Sa kort och gott sa gopr man en sand massage. Denna behandling har de gjort i Maldiverna i mng ar eftersom allt ar naturligt sand, havsvatten och riktig akta pressad cocosolja.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hmmm, blir man inte kletig?

08:24  
Anonymous Anonym sa...

Hörde att Mamma köpte tidningen och du är nämnd där - kul! Ska läsa när dom kommer hit...

Kram, kram

19:31  
Blogger Millo sa...

Hej Sofia, Millo heter jag och hittade din blogg genom Hanna Kastås. Man blir bra sugen att ge sig ut och resa igen när man läser den!!:) Tänkte bara fråga dig, som är inom branschen och på plats,om du möjligtvis har något bra tips vart man bäst lär sig Thai Massage i Thailand? (Eller andra behandlingsmetoder i Asien.) Om du har tid någon dag och kan maila mig så vore jag tacksam, förstår om du har fullt upp! :)

//Millo
mlsmassage@gmail.com

23:08  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida