26 augusti 2005

Day off

Halla halla

Har varit dalig pa att uppdatera men det har liksom inte hant ngt speciellt utan jag har varit pa jobbet varje dag men idag ar det min day off, jihoooo.

Jobbet rullar pa vet fortfarande inte riktigt vad jag ska gora men det verkar bli lite allt mojligt, beh, traning, tacka upp i receptionen men det som later bast ar att jag ska fa ga pa cocktailparty som de ordnar varje kvall for de nya gasterna.

Pa resorten finns det 66 villor och fast det ar fullbelagt sa ser man knappt ngr gaster. Dem har sina egna pooler och sen har de visst en butler till varje villa som bokar allt for dem, ngn gang ska jag oxa bo pa ett sadant stalle.

Nu har jag i allafall hittat ett boende som jag flyttade in till idag. Det ar ett litet hus med kok, vardagsrum med kabel tv goodi goodi sen ett stort sovrum och det finns varmvatten i badrummet oxa goodi goodi. Men det allra basta har jag med mig sjalv och det ar en hogtalare som jag fick av min alskade syster som heter inmotion (om det nu sager ngt) men den passar min lilla ipod mini och det ar varldens ljud. Kan rekommendera den till alla som har en ipod mini.

Haromkvallen akte jag in till Nathon. Det ar en stor food festival som pagar i 1v. Det finns hur mkt mat som helst och man maste ju prova det mesta sa denna ggn blev det dessa sma rostde djuren larver mm,det smakade mest ingenting utan man horde bara det knastrande ljudet . Vi var ngr som akte dit i en bil och dem ar sa roliga dem klammer in sig ca 10 dar bak sa man ska fa plats i framsatet sen ar det fullt os med thai musik.

Nong song sam si ha hok jet pet kau zip

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Cocktailparty, kabel-tv, varm vatten - du har ju all lyx man behöver. Har du grannar nära eller kan du ösa på med högtalarna?

Kram, kram.

12:57  
Blogger Patrick & Ia sa...

Fia darling det låter toppen. Jag har försökt ringa dig men det var bara en inspelad thairöst som hördes därefter upptagetton typ...hm, vill så gärna tala med dig. Kul med din blogg. Hör av dig när du kan.
Puss från Ia

18:40  
Blogger hanna sa...

Ja, bara en thaidam i örat när vi ringde igår också. Men sms funkar ju!

Förresten. Det där med bilder. Vill du att jag mailar över en instruktion över hur det funkar?

Kolla annars på ovanför rutan där du skriver in din text på blogger.com. Där finns en liten bild (bredvid länkmojen, den som gör fet text och sånt). Klicka på den så finns enkla instruktioner. Hojta om du vill ha mer hjälp annars så fixar vi! :)

Saknade dig på komhempartajet igår!

20:47  
Anonymous Anonym sa...

hej Sofia!
Ku att läsa din dagbok. Vi, Bertil,jag,Elsa,Farmor och Farfar är hos din morfar idag. Vi hoppas att allt är bra med dig. Han har fått det mycket fint här i Torshälla.
Hälsn från oss alla

22:14  
Anonymous Anonym sa...

Bejbe! Det är ju skitbra med rostade larver. Bästa dieten säkert. Jag ska ut nu och gräva innan det blir käle i marken. Hur bra som helst ju, en liten skål med snacks-larver när suget faller på. PLus att man kan bjuda folk på det när man dricker vin och så, för inte en jävel kommer ju tro på att det verkligen är larver utan knapra i sig dem, och säga "Faan va cool egentligen att dessa snacksen är så lika larver. Hi hi. Men de är ju inte så salta som chips."

Men du, vad ska du göra på cocktailpartyna då? Tell me!

puss// Jo.

02:35  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida