09 september 2005

Man lever bara en gang

Ja, dessa ord brukar Pauline saga stup i kvarten nar vi ar ute forsent o rumlar runt pa barer och vi inser att vi ska vara pa jobbet om 5h frascha o glada. Men det ar skont att ha en party tjej som tar allt med ro vid sin sida har nere pa samui.

Igar var det dags igen kl 22.00 stampla jag ut fran jobbet sen fraste jag hemat pa min honda. 22.22 var jag nyduschad o redo for att aka in till stan (en sak jag ar stolt over mig sjalv ar att pa 8 min har jag duschat, klatt pa mig och sminkat mig, ja ja resultatet kanske inte ar det basta men det ar ju kolsvart pa kvallen anda).

Vi var ngr fran jobbet som akte till Reagge pub och dansade loss till tonerna av marley och det basta av allt var att vi bestallde in buckets (buckets bestar utav 1 flaska sangsom thailandsk whisky och 2 cola och is) kanske inte det godaste men man far en san utomlands kansla nar man haller i en liten hink.

Idag ar det min lediga dag och det kandes bra med tanke pa att vi var ute igar men jag min arthjarna hade bestamt tid med HR managern kl.8 for att hamta alla nodvandiga papper som jag behover till thai consulatet i Penang.
Men efter jag hamtat allting akte jag ner till stranden och kakade frukost sen hem och till sangen. Vaknade 12.00 fatta att jag fick panik, akte ner till stan och tog 1h massage sen lag jag nere pa stranden och sov ngr timmar, kande sen att jag behovde en islatte sa jag sprang over till starbucks och nu kanner jag mig faktiskt lite piggare.

Maste ta o kolla lite klader for jag har absolut inget att ta pa mig, jag har 5 galgar i min garderob och dem rakte till alla mina klader, da forstar ni att jag inte har ngt att ta pa mig. Men om ni gar in och kollar i mitt badrum sa ser ni produkter som sakert vagde 6kg av mina 10kg totalt. Vet inte hur jag ska gora nar mina fina produkter tar slut, herregud hur kommer mitt ansikte att se ut...

Nu sitter jag har pa internet cafeet men jag maste borja dra mig hemat och gora mig redo for kvallen. Idag ska vi nog borja pa ngn Italiensk restaurang och sen far vi se, vi ska upp tidigt och jobba imorgon men som sagt man lever bara en gang.

4 kommentarer:

Blogger hanna sa...

Hahaha! Jag gillar ditt dekadenta liv darling!

20:04  
Anonymous Anonym sa...

Jovisst, man lever bara en gång men
lev livet väl!

Apropå kläder, tänk på
din klädsel när du åker genom de muslimska delarna i södra Thailand/Malaysia.

Take care, vi tänker på dig

mamsen & pappsen

00:59  
Blogger Jo. sa...

Fan va härligt bejbe! Man lever garanterat ett mycket roligare och rikare liv när man gör varje dag till den bästa! Puss!!!

19:56  
Anonymous Anonym sa...

Ett hett litet tips...när dina fina produkter tar slut, gör som jag...ta tvålen?! ;)

Ser att du har det bra, fortsätt med det!!!

Tänker på dig!!!

22:39  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida