12 september 2005

Uttrakad

Just nu ar jag sa uttrakad. Ni forstar att jag inte har ngt att gora nar jag kan sitta o blogga 2 ggr pa samma dag.

Fick i lordags reda att min spa chef Helene ska sluta om 1v. Det ska komma ngn ny thai chef sa vi far se hur det gar for mig for an sa lange har jag ingen job description.

Vet ni att sa mng som 304 personer jobbar pa resorten och det finns endast 66 villor. Det ar sa mng som bara sitter och har inget att gora, men det verkar som dem trivs med det. Jag har sagt att jag kan val lika garna aka hem nar det ar helt dott pa spat sa kan jag jobba mera nar det ar fullbokat men det verkar visst inte funka sa.
Det ar sa mng konstiga regler som dem har pa resorten men jag har sagt till Pauline att vi ska absolut ALDRIg fraga ngt utan bara gora for da vet vi ju inte om att vi gor fel, hihi. Ibland har en del chefer sagt till mig att jag inte far parkera har och dar men jag har for det mesta min ipod pa sa jag hor ju inget sa jag bara ler o sager hej, sa det ar ett bra tips, always music on.

Ja nu sitter jag bara o svamlar en massa skit men det var ju som du Hanna sa att det finns ju inget att gora i Penang. Jag ar ingen person som gillar att springa runt pa museer och kolla pa statyer mm utan jag tycker det ar roligare att ga runt till lyxhotell ta en cappucino eller sitta i deras fina bar istallet. Imorgon ska jag ga till East Orientel Hotel, lyxigt hotell som byggdes av broderna Sarkies (de hade aven Raffles i Singapore) sa jag hoppas att morgondagen gar fortare.
Maten har i Penang ar snappet battre an i Thailand och det gjorde mig forvanad for jag har alltid tyckt att inget slar det thailandska koket men har smakar allt lite mer, de har malay, chinese, thai, indian mat sa det finns mng restauranger att valja mellan. Sag oxa att de hade ett stort shopping center sa dit ska jag ga imorgon. Sen hoppas jag att jag kan dra onsd morgon kl.04.00.



Kram kram

2 kommentarer:

Blogger hanna sa...

Lite sent kanske, men jag kan kolla lite bra Penang-prylar i min gamla resdagbok när jag kommer hem :)

18:35  
Anonymous Anonym sa...

Toppen, jätteskönt att det ordnade sig med visat.
Hoppas dagen i morgon blir givande

Kramar

18:50  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida