12 september 2005

WP3

Jag borjade min resa 05.00 i sondags morse och att efter tagit en bat och bytt buss 4ggr sa var jag framme 21.30 i Penang i gar kvall.

Jag blev smatt overraskad nar vi kom over till Malaysia, motorvagen var storre o battre an i Sverige (kandes som man akte runt i USA) en massa fina bilar, skyskrapor mm trodde mer att det sag ut som Thailand. Hittade ett rum pa E&A Hostel, 60 svkr natten, allt ar dyrare har an i Thailand forutom maten ar i stort sett samma.

Jag lamnade mina papper igar kvall till en kille som ska hjalpa mig med mitt work permit. Han sa att WP3 pappret saknades (trodde jag skulle explodera av ilska) det var ju samma papper som saknades nar jag skulle ansoka om visat i Sverige och det ar ju darfor jag ar har, om 2h sa vet jag om jag far visat eller inte. Ska forsoka ta det lugnt nu i 2h for det kan ju vara sa att jag far visat och far jag det inte sa vet jag faktiskt inte vad jag gor. Kan saga att resan hit var sjuuuukt lang och inget stopp for mat pa 9h sa det var ju inte for fun jag akte hit.

I Penang bor 1 miljon manniskor men pa en valdigt liten yta sa allt ar nastan gangavstand iallafall i city. Men jag ar efter en halv dag riktigt uttrakad har sa det ska bli skont nar jag far aka hem igen, vad jag langtar efter mitt lilla hus och min honda.

Hall nu tummarna for mig.

hej svejs

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ja vi håller verkligen tummarna för dig, tänkte på dig hela
dagen igår så gör vi även idag.

Puss & kram
mamma o pappa

13:42  
Anonymous Anonym sa...

Nu kan du iallafall 'kryssa' av Malaysia på reslistan...

Skönt att du kom fram ok iallafall. Hoppas du får visat snart.

Thinking of you!

Kramar.

14:03  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida