21 januari 2006

Ja da var vi alla pa koh phangan. Det ar Sofie, Victoria, Pien och sa Helene. Kom hit igar formiddag och det forsta vi gjorde var att lagga oss pa den vita stranden med det turkosbla vattnet, lovely sager jag. Superskont att ha semester o vill inte tillbaka o jobba pa mandag.
Denna vecka har gatt i rasande fart forst var vi ute pa farewell party for Pien och det var skitkul att festa loss med cheferna.
Redan nasta dag pa onsdag kvall eller rattare sagt natten mellan onsd o torsd sa dok Sofie o Viktoria upp sa det blev ngr timmars prat dar med bade choklad o salt godis mums mums.
Sa antligen var det fredag o min lediga dag och jag var skitledsen o forbannad for jag hade feber o all skit hela natten sa jag var saker pa att jag skulle fa ligga inne hela helgen men som ett mirakel sa blev jag bra pa fred morgon, kan ju vara thai medicinen som man koper har den verkar gora en frisk pa nolltid.

Idag sa har vi bara legat i solen och jag har antligen fatt farg. Sofie har legat i skuggan sa att hon inte ska se ut som ett strawberry medans Pien o Vickan ligger o sover under den stekande solen i flera timmar. Idag sa dok Helen upp (min gamla spa chef).

Nu har jag inte sett tjejerna pa ett tag sa jag vet inte vad de har for sig men jag har varit pa massage och sen fick jag for mig att klippa mig och vi forstod nog inte riktig varandra for nu sitter jag med skitkort har som ar hur krulligt som helst. Jag sa att hon skulle spara lite pa langden sa jag kunde fa det bakom oronen javisst det gar ju bra nar haret ar blott men nar det hade torkat insag jag att det inte alls gick. Well well det vaxer ut snart igen sa det ar ju inga stora problem men jag ser just nu ut som en kille.

Nu ska jag ga o kopa ngt till Pien for imorgon ar hennes sista dag i Thailand for denna gang. Hon ska hem till Holland o lamna in ngt till hennes skola sen ar hon klar for jobb livet. Hon har redan blivit erbjuden ett toppjob som asst PR manager for six senses kedjan som innebar resor over hela asien o Europa. Hon ar ganska lugn och far se vad hon gor men hoppas att hon far bra projs sa hon blir kvar i Thailand.

Nu kommer Helene o hamtar upp mig sa nu ska vi ga runt o kolla lite i affarer.

hejsvejs

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Skönt att du snabbt blev "bra", måste vara dundermedicin de har.
Önskar en fortsatt skön ledighet.
Kramar

15:21  
Blogger maria sa...

Åhh vad härligt!! Hälsa alla tjejer från mig och ha det riktigt skönt på beachen!
/Pozzi hälsar från ett Sthlm i minus 10 grader

01:27  
Blogger Jo. sa...

Sofia du måste ju också hitta ett jobb med bra arbetsvillkor och så så att du kan vara ldeig och njuta av livet!!

puss!

18:43  
Anonymous Anonym sa...

Hur gick det för din arbetskamrat som skadades i en olycka? Jag har tänkt på henne och undrat, även fast jag inte ens känner dig!

19:35  
Anonymous Anonym sa...

Åh, det låter så härligt. Jag avundas er här från ett moddigt Götlaborg. snart säger jag upp mig och kommer över :)

00:16  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida