15 januari 2006

Lite uppdatering sen den 6 jan. Jag har jobbat varje dag sen den 25 dec sa det ar inte mkt annat som har hant. Det som ar skit ar att jag jobbar mest kvallar sa jag hinner aldrig se Pien. Har suttit hos min granne ngr kvallar och druckit gin o tonic, kan saga att det ar inte mng thai tjejer som dricker alkohol men hon kan fa i sig en o annan.

Den glada nyheten ar att Sofie o Virre flyger ner till Bangkok imorgon sa nu far jag sallskap igen och Henke har skickat med min Ipod som han har laddat ner en massa ny musik pa.

Forra helgen sa var Piens kompisar fran Holland pa besok sa det blev en liten utgang pa lordagen och nu ar det antligen fint vader sa nu ar det proppat med turister pa barerna.


Igar var det dock den stora dagen for det var fullmoonparty pa koh phangan och jag ar ledig idag sa fatta vad glad jag var hela dagen igar. Borjade med att ata frukost med Pien eftersom jag jobbade tidiga skiftet sen var det hem o sova en timme sen akte vi runt 21.00 o at middag och tog speedboaten runt midnatt over till festen. jag har aldrig sett sa mkt folk , man fick sla sig fram for att komma ut pa stranden. Som sist sa hade vi det hur kul som helst och fick i morse tag pa en bat som kunde kora oss tillbaka till samui for kl var nu 8 pa morgonen och den sista baten gick 7. Vi tog mopparna och akte o hamtade strandkladerna sen drog vi direkt till stranden och lag o sov dar till 16.00 (hann oxa ta 1 1/2 h massage). Nu har vi precis smallt i oss en varsin pizza och jag har precis pratat med Sofie och dem kommer antingen pa onsd kvall eller tors morgon ner till samui, jihiiiiiiii vad glad jag blir.

Imorgon jobbar jag kvall och kommer troligtvis bara sova pa formiddagen (skulle behova maila eftersom jag inte har kunnat aka till en dator pa over 1v eller det kanske tom ar annu langre sen men vi far se ifall jag orkar upp) sen pa tisd ar det farewell party for Pien pa en krog inne i chaweng med alla managers och sa jag saklart for Pien ville inte ha en fest om inte jag kunde fa komma hihi.
Onsd ar jag formodligen dod efter en natts partande sa det blir nog bara att sova pa formiddagen innan jobbet.
Pa torsd sa kommer ju Sofie o Virre och pa fredag formiddag tar vi baten till koh phangan och aker tillbaka pa sondag och pa kvallen kommer vi ata middag med Pien for pa mandag sa aker hon till singapore och sen vidare hem till Holland, kommer bli sa himla tomt nar hon har akt.

Ja det ar val sa langt jag har kommit i min planering men sen sa ar det ju det har med jobbsokandet som man ska borja ta tag i, far ont i magen nar jag tanker pa det. Det varsta ar nog att jag vet ju inte ens vad jag vill jobba med eller vilket land jag vill aka till. Blaaaah sager jag och sa kanns det som man inte har ngn tid over att sitta ner o kolla upp olika jobb. Saklart att man har tid men de senaste 3v har jag jobbat 220 h sa jag har nada energi att gora det men men imorgon ar en annan dag eller i overmorgon.

Laste i i tidningen "Time" om varfor en del manniskor siktar och kommer hogt upp pa karriarstegen och andra inte. Man maste ha energi, mal och sa ar det ju saklart underlattande om man har skills. Personer med mal men ingen energi kommer bara att sitta o saga att nar jag blir stor sa ska jag gora det o det medans folk med energi men inga mal borjar o slutar pa jobb utan att riktigt komma ngnvart. Insag att jag ar ju personen med inga mal sa nu ska jag alltsa ta o komma pa vad jag vill gora sa att man kan sakta med sakert komma dit men jag ar helt vilsen sa kan ngn hjalpa mig och ge lite forlag pa vad jag skulle kunna tankas gora sa skulle jag bli valdigt tacksam.

Na nu tror jag att jag ska borja dra mig hemat.

Kram kram

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej, hej - Kul med lång "update" om ditt liv som det nu är. Jag blir snurrig när jag hör allt du gör och ska göra. Hoppas ni får vila lite nästa vecka efter Pien åker och ni har kommit tillbaka från (ännu ett...) full moon party.
Du är väldigt energisk så när du hittar ditt mål så är det bara för alla andra att se upp!
Kram, kram

20:35  
Blogger hanna sa...

Lova att säga till om det är något jag kan hjälpa dig med snyggo!

21:42  
Anonymous Anonym sa...

Vi önskar dig Lycka till med jobb-
sökriet!

16:43  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida